Mobiele specialisten geven hun oordeel over de Hema app
Maurice Jongerius (Mobile Manager Bol.com)
"Ik begrijp goed dat HEMA zijn primaire focus heeft gelegd op een mobiele site en die vervolgens heeft geïntegreerd in een native app. Het is de snelste en goedkoopste manier om aanwezig te zijn in de appstore. Daarbij worden vervolgens wel concessies gedaan aan de user-experience (laadtijd is wat lang, feedback indicator niet erg prominent). De incentive om de app frequent te gebruiken boven een mobiele site mist wellicht nog een beetje; de scan functionaliteit is leuk, maar vervult wel een erg specifiek scenario. Ik kan me voorstellen dat dit een eerste stap is naar een meer uitgebreide mobiele app die zich ook richt op relatie en loyalty met de klanten."
Humphrey Fredriksz (zelfstandig Mobile Marketeer/ex-Sharewire oa app van Greetz, Pathe, DutchFilmWorks)
"Ik vind het mobiele concept van de HEMA sterk: winkels en acties vinden, scannen, online bestellen en toegang hebben tot de volledige catalogus. De app voelt aan als een integratie van de mobiele site en het lijkt erop dat er hard is gewerkt om het maximale uit de (native) opties voor apps te halen. Dit is voor een groot deel goed gelukt, al kun je de app niet vergelijken de native experience en interactieontwerp van bijvoorbeeld de Appie app. Het navigeren door categorieën, door het steeds inladen van webpagina’s, kost best wat tijd. Ik geef een ruime voldoende"
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Vincent Koopsmans (Design Director Mobtzu/ founder 1st-Floor en Mighty Mobile oa scantastic bol.com en mijnwinkel)
"Als ik heel eerlijk bent valt de app me erg tegen, In de basis is het de mobiele website in een schil en helaas wordt er weinig aan gedaan om dat te verhullen. Neem bijvoorbeeeld de "bekijk hema.nl in desktopweergave" link op het eerste scherm. Het lange laden van schermen en content in 3G. De algehele navigatie is opgezet zoals een mobiele website, met een back en forward functie waar je in een app normaliter een zogenaamde tabbar verwacht. Op zich is het geen probleem om af te wijken van de 'standaard' maar zorg ten alle tijde dat de gebruiker makkelijk zijn weg kan vinden. Dit kan absoluut beter. Als ik een app download verwacht de gebruiker een zekere mate van experience, animaties / transities, kleine dingen die het leuk maken om de app te gaan gebruiken, dit alles mis ik. Hier is duidelijk gekozen voor de "easy way" mobile site + wrapper + barcodescanner = app."
Nishant Dogra (founder Mobile Strategy oa Hunkemöller app, beslist.nl, ShopVIP en 9 Straatjes Online app en mobile site)
"Ik zie een mobile site en app echt als twee aparte dingen.. Zie anders geen meerwaarde van een eigen app. Een goeie app kost wat meer ontwikkeltijd en geld maar dan benut je alle app usp's ook echt optimaal, met name de user experience. Hema heeft een grote fan base met genoeg potentie. Maar het is een begin! De mobile site van Hema is goed. Je kunt wel goed zien dat de Hema app een ingeladen mobiele website is en geen native app. Er staat zelfs nog: bekijk hema.nl in desktopweergave en de browser navigatie is continu in beeld.. Qua functies is het verder volkomen gelijk met de mobiele site behalve de barcode scanner.."
Kijk voor meer mobiel nieuws op MobileMarketing.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid