Slechts 43 wereldmerken
Slechts 43 merken hebben meer dan 1 miljard dollar aan sales en kunnen worden beschouwd als wereldmerken, zo blijkt uit een studie van…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
‘Ondanks de focus bij bedrijven meer wereldwijd te opereren, zijn er relatief weinig wereldwijde merken’, zegt directeur Global Services Jane Perrin van ACNielsen. In het rapport Teaching the Billion Dollar Mark ‒ A Review of Today's Global Brands staan 200 onderzochte merken. ‘Daarvan heeft de helft een wereldwijde operatie, maar die kwamen allemaal niet tot een miljard dollar aan sales, aldus Perrin. Ze verwacht wel dat dit beeld over enkele jaren heel anders is. Coca-Cola en Marlboro voeren de ranglijst aan (met meer dan 15 miljard dollar aan sales wereldwijd). Ook Heineken staat in de lijst, evenals Always en L’Oreal.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid