Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-tool berekent waarde media-aandacht

Volgende maand introduceert media analysebureau Carma International een speciale PR-webtool in Europa. Hiermee kan de financiële waarde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft de PR-tool vorig jaar al in de VS gelanceerd. Op de website van imMEDIAte hebben 700 bedrijven een populariteitsrating gekregen op basis van de kwalitatieve media-aandacht die zij krijgen. Vervolgens kunnen gebruikers die waardering afzetten tegen de aandelenkoers van het bedrijf, zodat ze zien welke invloed persaandacht heeft gehad op de actuele marktwaarde.

related partner content for mobile comes here

De poplariteitsrating is gebaseerd op een analyse van positieve, neutrale en negatieve vermeldingen in de media. In Engeland zullen hiertoe bijvoorbeeld de Financial Times, Daily Telegraph, Times, Guardian en Wall Street Journal Europe worden bijgehouden. De site is in het Engels, maar kranten uit alle grote markten zullen worden gebruikt en eventueel vertaald.

Volgens Carma EMEA-directeur Tom Vesey is de webtool bedoeld voor vier groepen: de communicatieafdelingen van de betrokken bedrijven, de PR-branche, financiële professionals als bankiers en analisten, en management consultants. (bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in