PR-tool berekent waarde media-aandacht
Carma International heeft de PR-tool imMEDIAte vorig jaar al in de VS gelanceerd. Op de website van imMEDIAte hebben 700 bedrijven een populariteitsrating gekregen op basis van de kwalitatieve media-aandacht die zij krijgen. Vervolgens kunnen gebruikers die waardering afzetten tegen de aandelenkoers van het bedrijf, zodat ze zien welke invloed persaandacht heeft gehad op de actuele marktwaarde.
De poplariteitsrating is gebaseerd op een analyse van positieve, neutrale en negatieve vermeldingen in de media. In Engeland zullen hiertoe bijvoorbeeld de Financial Times, Daily Telegraph, Times, Guardian en Wall Street Journal Europe worden bijgehouden. De site is in het Engels, maar kranten uit alle grote markten zullen worden gebruikt en eventueel vertaald.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVolgens Carma EMEA-directeur Tom Vesey is de webtool bedoeld voor vier groepen: de communicatieafdelingen van de betrokken bedrijven, de PR-branche, financiële professionals als bankiers en analisten, en management consultants. (bron: PR Week UK)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid