Tupperware doorbreekt oude verkoopsysteem


Dat betekent een breuk met het bestaande verkoopsysteem, dat uitsluitend uit demonstratices bestaat die op parties de Tupperware-producten aan de vrouw brengen. In de VS is Tupperware in ’98 begonnen met de verkooppunten in kiosken en dat blijkt daar goed te werken, zegt regional sales manager Martin Menses. In Nederland zijn er 3.000 demonstratrices die jaarlijks zo’n 100.000 Tupperware-parties verzorgen. Nederland is daarmee in Europa een kleine markt.
De kiosken hebben een oppervlakte van vier vierkante meter en blijven gemiddeld zo’n vier weken in het winkelcentrum staan. Menses zegt dat de bestaande salesforce niet geprotesteerd heeft tegen uitbreiding van de distributie. ‘Het zorgt toch voor een uitbreiding van de contacten en is een extra communicatiemiddel, dat ook zorgt dat de parties beter worden bezocht’, zegt de salesmanager. De kiosken zijn vooral bedoeld om een nieuwe generatie kopers aan te trekken. ‘Maar voor Tupperware blijven parties toch het belangrijkste medium’, zegt Menses.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid