Overslaan en naar de inhoud gaan

Personalisering? Nee, dank u

Veel bedrijven halen geavanceerde software in huis om hun websiteklanten een gepersonaliseerde interface en dienstverlening te kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Paul Nunes en Ajit Kambil (Accenture) hebben onderzoek gedaan onder ruim 300 online consumenten, en daaruit blijkt dat het overgrote merendeel er niet op zit te wachten dat een of andere sophisticated technologie uitzoekt wat hun interesses en demografische patronen zijn en vervolgens met een gericht aanbod van producten en diensten komt. De meeste consumenten geven er de voorkeur aan om de website-interacties zelf op maat te snijden. Een soort do-it-yourself customization dus, waarbij de sitebezoekers hun eigen voorkeuren kunnen specificeren. Personalisering, waarbij de klant dus een passieve rol speelt (met als beste voorbeeld Amazon.com’s gepersonaliseerde boeken- en cd-tips), werd en wordt als godgeschenk gezien voor een publiek voor wie tijd een schaars goed is en dat wordt overladen door informatie. Ruim 40% van de ondervraagde webgebruikers ziet echter geen voordeel in personalisering. De algemene conclusie: mensen willen zelf bepalen wat ze wel en niet te zien en aangeboden krijgen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: harvard business review<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in