Overslaan en naar de inhoud gaan

Palm volgt ‘bierrevolutie van nu’ en lanceert laag-alcoholische IPA

‘Session IPA’ wordt hét bierwoord van 2019, bierconsument wil veel smaak maar weinig alcohol.
De Session IPA-trend
De Session IPA-trend
© Palm
De Session IPA-trend
De Session IPA-trend
© Palm

‘We bewegen mee in een belangrijke biertrend.’ Dat is letterlijk de boodschap van Palm (het biermerk dat sinds 2016 in handen is van Bavaria, nu Swinkels Family Brewers). Het lanceert namelijk de Palm Session IPA, omschreven als ‘fris bitter bier dat een volle smaak combineert met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent’.

related partner content for mobile comes here

Swinkels Family Brewers ziet ‘Session IPA’ als een van de grootste trends in de speciaalbiermarkt op dit moment. ‘Naar verwachting zal deze ontwikkeling in 2019 sterk doorzetten.’

Onderzoek toont aan...

De brouwers uit Lieshout halen resultaten uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek aan. Daaruit blijkt dat één op de drie drinkers van speciaalbier dit jaar zal kiezen voor een product met minder alcohol.

Pack

Om nieuwe consumenten aan te trekken, heeft Palm gekozen voor de Session IPA gekozen voor een fel oranje design. Het bier is vanaf nu – uitsluitend in Nederland - verkrijgbaar in de supermarkt in een 4x33cl-verpakking á 3,99 euro. In de horeca wordt het amber bier geïntroduceerd op vat met een eigen glas.

De nieuwe Palm-variant wordt ondersteund via een tv-campagne, winkelvloermateriaal en activaties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in