Online service nog altijd slecht
Het Amerikaanse onderzoeksbureau mat de responstijden van 250 internetbedrijven in december 2001. Maar liefst eenderde van de sites had meer dan drie dagen nodig om te antwoorden op een vraag, of liet helemaal nooit iets van zich horen. Slechts 30 procent van de sites slaagde erin om in minder dan zes uur te reageren. Nog eens 18 procent redde het tussen de zes en de 24 uur en 18 procent reageerde na drie dagen.
Als goede dienstverleners kwamen onder meer Compaq Computer, QVC en Amazon.com uit de bus. Over het geheel genomen zaten in de reisbranche de meeste goede performers.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaEen van de grootste problemen waar de bedrijven mee kampen is dat ze niet de benodigde mankracht en systemen hebben om te reageren op het toenemend aantal mensen dat per e-mail contact zoekt. Zorgelijk, want meer dan eenderde van de online consumenten verwacht een antwoord binnen zes uur, en de meesten vinden het onacceptabel als ze niet binnen 48 uur geholpen worden. Slechts 22 procent van de bedrijven kan dat op dit moment waarmaken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid