Overslaan en naar de inhoud gaan

Online service nog altijd slecht

Voor wie regelmatig worstelt met diensten op internet zal het geen verrassing zijn: online service is nog lang niet op peil. Onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse onderzoeksbureau mat de responstijden van 250 internetbedrijven in december 2001. Maar liefst eenderde van de sites had meer dan drie dagen nodig om te antwoorden op een vraag, of liet helemaal nooit iets van zich horen. Slechts 30 procent van de sites slaagde erin om in minder dan zes uur te reageren. Nog eens 18 procent redde het tussen de zes en de 24 uur en 18 procent reageerde na drie dagen.

related partner content for mobile comes here

Als goede dienstverleners kwamen onder meer Compaq Computer, QVC en Amazon.com uit de bus. Over het geheel genomen zaten in de reisbranche de meeste goede performers.

Een van de grootste problemen waar de bedrijven mee kampen is dat ze niet de benodigde mankracht en systemen hebben om te reageren op het toenemend aantal mensen dat per e-mail contact zoekt. Zorgelijk, want meer dan eenderde van de online consumenten verwacht een antwoord binnen zes uur, en de meesten vinden het onacceptabel als ze niet binnen 48 uur geholpen worden. Slechts 22 procent van de bedrijven kan dat op dit moment waarmaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in