Overslaan en naar de inhoud gaan

Online ontwikkelingen in de VS

De cijfers over Amerikaanse ontwikkelingen op internetgebied lopen uiteen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitgaven aan zoekdiensten à la Google stijgen volgens verwachting naar 18,5 miljard dollar in 2012. Financiële dienstverleners geven het meest uit aan online advertising: zij zijn goed voor 4,15 miljard dollar, ofwel 20 procent van de markt. Daarna volgen retailers (18,1 procent ), media (14,6 procent), telecom en pc’s (elk 7,1 procent), auto’s (6,2 procent), vrije tijd (5 procent) en farmacie (4,9 procent).

related partner content for mobile comes here

Aan reclame in sociale netwerken wordt dit jaar in de VS voor ruim 1,4 miljard dollar gespendeerd. In 2006 was dat 350 miljoen, in 2007 920 miljoen. Het bedrag loopt op naar 1,8 miljard in 2009 en ruim 2 miljard in 2010. Op MySpace wordt dit jaar naar verwachting voor 755 miljoen dollar geadverteerd (2007: 505 miljoen), op Facebook voor 265 miljoen (2007: 140 miljoen). Wereldwijd steeg het aantal blogs van 300.000 in 2003 naar bijna 113 miljoen op dit moment.

Bron: Marketing News

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in