Overslaan en naar de inhoud gaan

Google maakt zoeken socialer

Met de nieuwe Google-dienst SearchWiki kunnen gebruikers opmerkingen plaatsen bij de zoekresultaten en die delen met andere gebruikers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zoekresultaten kunnen op deze wijze worden ‘gecustomized’.

related partner content for mobile comes here

Google verwerkte voor de lancering het zoekgedrag ook al mee in zijn logaritmes. Maar met Searchwiki kunnen gebruikers nu hun eigen volgorde bepalen en persoonlijke opmerkingen plaatsen.

Search Engine Optimization wordt met deze dienst opeens een stuk lastiger.

De opmerkingen blijven bij iedere volgende (identieke) zoekopdracht zichtbaar, mits je inlogt in je persoonlijke Google-omgeving. Daarbij is het mogelijk om opmerkingen te delen met andere gebruikers. Google biedt hiervoor de link ‘See all notes for this SearchWiki’.

Volgens Google heeft de social searchtool geen invloed op de zoekresultaten van andere gebruikers. Maar het ligt het voor de hand dat Google populaire zoekresultaten op een gegeven moment een hogere plek toedicht.

Daarbij denkt Google dat de tool in de toekomst veel insights zal bieden in het zoekgedrag van internetters.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in