Overslaan en naar de inhoud gaan

'Online campagnes missen effectiviteit'

De meest gebruikte spreidingsmethode ‒ een gelijkmatige verdeling van reclame impressies over een bepaalde periode ‒ bij online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat melden onderzoeksbureau MeMo2 en bannertechnologieontwikkelaar Hottraffic op basis van een nieuwe meettechnologie. Volgens de twee bedrijven is het effectiever om met een hoge reclame-intensiteit te beginnen en dan af te bouwen om daarna eventueel weer te intensiveren.
De nieuwe technologie is gebaseerd op meetpixels en maakt het mogelijk om het effect van tijd, volgorde en spreiding inzichtelijk te maken.

related partner content for mobile comes here

Marcel Vogels (MeMo2: ‘Wij zien vaak dat er niet bewust genoeg wordt omgegaan met de spreiding van een online campagne. Daarnaast zijn veel uitgevers in de praktijk langzaam met het plaatsen van advertenties waardoor de hoogste contactfrequentie in het midden van de campagne valt. Het is de moeite waard om nauwkeurig naar planning en spreiding te kijken en bewust te kiezen voor een methode die het best bij een specifieke campagne past.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in