Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC Media sluit 2015 af met iets meer abonnees

Nieuwe website draagt bij voor 12% van de abonnementsaanwas.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het totaal aantal abonnementen van NRC Media (NRC Handelsblad, NRC Next en NRC.nl) komt op 255 duizend. Dat is vierduizend meer dan een jaar geleden, ofwel een stijging met 1,6%.

related partner content for mobile comes here

Volgens ceo Rien van Beemen is de groei in abonnementen bij alle titels waarneembaar. Hij verwacht deze volgend jaar te kunnen bestendigen. 

Begin 2015 werd NRC Media door de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria verkocht aan het Belgische Mediahuis. In oktober werd een nieuwe NRC Next gelanceerd. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch: ‘Veel lezers hadden te kennen gegeven dat ze de innovatie, helderheid en creativiteit van nrc.next heel erg konden waarderen, maar dat de dunne krant te weinig aan de dagelijkse nieuwsbehoefte beantwoordde. Daarom besloten we nrc.next uit te bouwen tot een complete ochtendkrant, in twee katernen. De strategie met die volwaardige ochtendkrant blijkt aan te slaan. Want nrc.next verkoopt intussen meer abonnementen dan een jaar geleden.’

Ook in oktober werd de nieuwe website nrc.nl gelanceerd. Hier werkt NRC Media met het zogeheten metered model, wat wil zeggen dat elke lezer een aantal stukken gratis kan lezen en daarna wordt uitgenodigd om abonnee te worden.  De resultaten na twee maanden zijn bemoedigend. Het aantal unieke bezoekers stijgt en de gemiddelde leesduur nam toe met 30 procent.

Het metered model zou volgens Van Beemen intussen goed zijn voor 12 procent van de nieuwe abonnee-instroom. &;Het toont aan dat lezers écht bereid zijn om te betalen voor kwaliteitsnieuws.´

Rond het merk werd dit jaar verder NRC Live gelanceerd, de evenementenpoot van NRC Media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in