Overslaan en naar de inhoud gaan

NRC-magazine M verdwijnt mogelijk

M, het maandelijkse magazine van NRC Handelsblad, houdt mogelijk op te bestaan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens hoofdredacteur Birgit Donker van NRC Handelsblad is het maken van het tijdschrift te duur geworden. Het blad haalt maar weinig omzet uit advertenties, aldus meldt De Volkskrant vanochtend.

related partner content for mobile comes here

'De kans dat we moeten stoppen met M in de huidige vorm bestaat zeker. Het belangrijkste is dat de kwaliteitsjournalistiek zoals we die in het maandblad bedrijven, elders in de krant kan worden behouden', vertelt Donker aan de Volkskrant.

Marketing- en salesmanager van NRC Willeke de Groot zegt echter dat de advertentiebezetting met gemiddeld 22 pagina's per uitgave geenszins het probleem is van M. 'De reden is dat we onze uitgeefstrategie in deze tijden aan het heroverwegen zijn. Het format van M willen we vaker presenteren aan onze lezers. Dat kan niet in de huidige verschijningsvorm. De formule van M blijft dus, maar misschien in een andere vorm en een andere verschijningsfrequentie.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in