Overslaan en naar de inhoud gaan

NPM Capital neemt belang in ANP

Participatiemaatschappij NPM Capital neemt een belang in het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP). De huidige aandeelhouders van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De betrokken partijen willen de transactie binnen enkele maanden afronden. De uitgeversbesloten eerder dit jaar een deel van hun belang in het ANP te verkopen aan een partij die wilinvesteren in de verdere groei van het persbureau.

related partner content for mobile comes here

Het ANP, dat de Nederlandse media sinds 1934 voorziet van nieuws, veranderde in 2001 vaneen stichting in een besloten vennootschap. Het persbureau, dat winst maakt, wil zich de komendejaren verder ontwikkelen tot een informatieknooppunt voor de media. NPM Capital ondersteunt deplannen van het ANP-management. De redactionele onafhankelijkheid van het ANP blijftgewaarborgd, zo benadrukken de aandeelhouders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in