Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe gedragscode biedt deelnemers aan onderzoek betere bescherming

De privacy van mensen die meewerken aan onderzoek wordt beter beschermd door een nieuwe gedragscode. Op 18 februari 2004 heeft het College…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze gedragscode biedt respondenten van onderzoek een betere bescherming Persoonsgegevens worden nooit en te nimmer vrijgegeven. Tijdens gebruik door de onderzoekers worden de gegevens afgeschermd en na gebruik wordt de koppelingsmogelijkheid vernietigd. Burgers zouden dus zonder bedenkingen kunnen meedoen aan onderzoek dat door deze gedragscode wordt gereguleerd, hopen de initiatiefnemers.

related partner content for mobile comes here

De gedragscode is een vorm van zelfregulering van de branche en het resultaat van een samenwerking van drie organisaties die onderzoeksinstituten vertegenwoordigen: de Vereniging voor Beleidsonderzoek (VBO), de Vereniging voor Statistiek en Onderzoek (VSO) en de MarktOnderzoekAssociatie.nl (MOA). De VBO is de brancheorganisatie van het beleidsonderzoek, de VSO is de organisatie van onderzoek en statistiek afdelingen van gemeenten en provincies en de MOA is de brancheorganisatie van het marktonderzoek. De leden van deze drie branche-organisaties zijn samen verantwoordelijk voor een zeer groot deel van de gegevens die in Nederland voor onderzoek worden verzameld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in