Overslaan en naar de inhoud gaan

NEM heeft last van naamsverwarring NL Energie

Boilerleverancier NEM zegt veel last te hebben van de negatieve publiciteit rond NL Energie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NEM zou wekelijks 'tientallen' e-mails en telefoontjes met klachten over de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) ontvangen, terwijl deze niet voor het bedrijf bedoeld zijn. NEM (voorheen de Nederlandsche Electrolasch Maatschappij) bestaat al sinds 1929 en is een leverancier van stoomgeneratoren voor energiecentrales en industrie. Het bedrijf heeft geen enkele zakelijke relatie met de Nederlandse Energie Maatschappij.

NL Energie is sinds een aantal maanden bezig aan een reclameoffensief met Natasja Froger en Maurice de Hond in de hoofdrol. NEM zegt dat zijn naam regelmatig ten onrechte wordt verward met die van NL Energie, zoals bij het recente nieuws dat de Reclame Code Commissie niet wil dat Maurice de Hond als boegbeeld optreedt voor NL Energie.

NEM zegt dat het schade lijdt, vooral bij het werven van personeel: tijdens carrièrebeurzen blijkt dat ook veel potentiële medewerkers denken dat NEM en NL Energie één en dezelfde zijn. 'NEMs medewerkers voelen zich gekrenkt bij het lezen van de vele negatieve artikelen over NL Energie waarin NEMs naam valt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in