
NEM zou wekelijks 'tientallen' e-mails en telefoontjes met klachten over de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie) ontvangen, terwijl deze niet voor het bedrijf bedoeld zijn. NEM (voorheen de Nederlandsche Electrolasch Maatschappij) bestaat al sinds 1929 en is een leverancier van stoomgeneratoren voor energiecentrales en industrie. Het bedrijf heeft geen enkele zakelijke relatie met de Nederlandse Energie Maatschappij.
NL Energie is sinds een aantal maanden bezig aan een reclameoffensief met Natasja Froger en Maurice de Hond in de hoofdrol. NEM zegt dat zijn naam regelmatig ten onrechte wordt verward met die van NL Energie, zoals bij het recente nieuws dat de Reclame Code Commissie niet wil dat Maurice de Hond als boegbeeld optreedt voor NL Energie.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeNEM zegt dat het schade lijdt, vooral bij het werven van personeel: tijdens carrièrebeurzen blijkt dat ook veel potentiële medewerkers denken dat NEM en NL Energie één en dezelfde zijn. 'NEMs medewerkers voelen zich gekrenkt bij het lezen van de vele negatieve artikelen over NL Energie waarin NEMs naam valt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee