Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse vrouwen winkelen weinig online

De Nederlandse vrouw neemt een relatief klein deel van de aankopen op internet voor haar rekening. Slechts 38 procent van de mensen die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een van de conclusies van een IDC rapport over het business-to-consumer segment van de Nederlandse Internet markt. Renske Ellens, senior research analyst bij IDC, legt een verband met de achterblijvende positie van Nederlandse vrouwen op de arbeidsmarkt. Vooral mensen met een fulltime baan (lees: mannen) zijn in het bezit zijn van een credit card, en dit nog altijd het meest gebruikte betaalmiddel is op Internet. Aan het eind van 2001 bedroeg het aantal mensen dat minstens één maal per kwartaal het Internet gebruikte, circa 8,1 miljoen. Dit komt overeen met ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking. Van deze 8,1 miljoen mensen had een vijfde ook aankopen gedaan over het Internet.

Tussen 2000 en 2001 is het bedrag waarvoor online is gekocht meer dan verdubbeld. Nederland gaf in 2001 888 miljoen Euro uit aan online aankopen, tegenover 426 miljoen Euro in 2000. IDC verwacht dat dit bedrag de komende jaren verder zal oplopen tot ruim 9,5 miljard Euro in 2005. Een toenemend vertrouwen in de veiligheid van het Internet zal hierbij een grote rol spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in