
Dit is een van de conclusies van een IDC rapport over het business-to-consumer segment van de Nederlandse Internet markt. Renske Ellens, senior research analyst bij IDC, legt een verband met de achterblijvende positie van Nederlandse vrouwen op de arbeidsmarkt. Vooral mensen met een fulltime baan (lees: mannen) zijn in het bezit zijn van een credit card, en dit nog altijd het meest gebruikte betaalmiddel is op Internet. Aan het eind van 2001 bedroeg het aantal mensen dat minstens één maal per kwartaal het Internet gebruikte, circa 8,1 miljoen. Dit komt overeen met ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking. Van deze 8,1 miljoen mensen had een vijfde ook aankopen gedaan over het Internet.
Tussen 2000 en 2001 is het bedrag waarvoor online is gekocht meer dan verdubbeld. Nederland gaf in 2001 888 miljoen Euro uit aan online aankopen, tegenover 426 miljoen Euro in 2000. IDC verwacht dat dit bedrag de komende jaren verder zal oplopen tot ruim 9,5 miljard Euro in 2005. Een toenemend vertrouwen in de veiligheid van het Internet zal hierbij een grote rol spelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee