Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerika ontdekt Europese jongeren

Europese tieners en twintigers hebben steeds meer te besteden. Ook Amerikaanse marketeers krijgen dat in de gaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amerikaanse jongeren hebben nog altijd veel meer te besteden dan hun Europese tegenhangers: ruim 22 dollar per week versus 36,74 euro per maand. Maar terwijl de Amerikaanse markt nauwelijks lijkt te groeien, neemt de Europese tienermarkt, soms met tientallen procenten, toe. Geen wonder dat Amerikaanse marketeers met tienervriendelijke producten popelen om hun producten te marketen in Europa.

related partner content for mobile comes here

Belangrijk daarbij is dat Europese jongeren niet worden aangesproken alsof ze hetzelfde zouden zijn als Noord-Amerikaanse jongeren. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat Amerikaanse en Europese jongeren weliswaar dezelfde media consumeren (tv en internet zijn favoriet), maar veel Europese jongeren noemen internet ‘te Amerikaans’ en kopen op internet liever lokale, dan Amerikaanse producten.

Acties en weggevertjes daarentegen zijn in Europa even effectief als in Amerika. Wel mogen in Europa weggevertjes wat bescheidener zijn en moet altijd rekening worden gehouden met verschillende nationale attitudes, die beïnvloeden hoe marketingboodschappen in verschillende landen worden ontvangen.

Draadloze marketing is in West-Europa veel geavanceerder en Amerikaanse marketeers doen hier nieuwe ideeën op voor hun eigen markt. In Europa bezitten aanzienlijk meer jongeren (jongens én meisjes) een mobieltje dan in Amerika (vooral jongens). Ook gebruiken Europese jongeren hun mobieltjes meer voor spelletjes en tekstdiensten, en zijn ‘fun features’, zoals iconen en beltonen om de telefoon persoonlijker te maken, heel belangrijk voor hen.

< SIZE=1>Bron: marketing news, 22 oktober 2001<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in