Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe waarden voor bekende merken

De inzinking van de beurzen heeft ook de grote merken niet onberoerd gelaten. Alleen zullen zij er eerder weer bovenop zijn. De merkwaarde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zelfs sterke merken als Lufthansa en Porsche hebben de recente koersval danig gevoeld. Toch hoeven zij zich niet al te grote zorgen te maken. Hun hoge merkwaarde zorgt ervoor dat de koersontwikkeling zich snel genoeg weer stabiliseert. Sterker nog: de merkwaarde neemt de beurswaarde op sleeptouw. Bedrijven zouden zich dan ook veel actiever en consequenter bezig moeten houden met hun merkenbeleid, daarover zijn de experts het eens. 'De meeste bedrijven beheren hun merken slechts. De kracht van het merk wordt niet onder-kend', moppert de Hamburgse merkengoeroe Reinhard Springer. Hij pleit net als veel van zijn collega's voor een geïntegreerde aanpak.

related partner content for mobile comes here

Dat hier een mooie taak ligt voor marketingbureaus staat buiten kijf. Langetermijnstrategie en campagnes die appelleren aan de emoties van de consument lijken daarbij de nieuwe speerpunten. En, bij alle economische onzekerheden van dit moment, één ding is in elk geval zeker: met de bekende instrumenten van de klassieke bureaus valt tegenwoordig geen adequaat merkenbeleid meer te voeren. Of de branche de nieuwe uitdaging aankan valt overigens nog te betwijfelen. 'Het is vaak oude wijn in nieuwe zakken,' constateert managing partner Udo Klein-Bölting van BBDO in Düsseldorf.

(Werben & Verkaufen)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in