Overslaan en naar de inhoud gaan

Money talks: tennisgodin verruilt Adidas voor Nike

Naomi Osaka, de huidige tennis-nummer 1 van de wereld geeft Adidas de bons.
Naomi Osaka, nu nog met het logo van Adidas op haar cap en shirt
Naomi Osaka, nu nog met het logo van Adidas op haar cap en shirt
© Foto: ANP Foto EPA/Jason Szenes
Naomi Osaka, nu nog met het logo van Adidas op haar cap en shirt
Naomi Osaka, nu nog met het logo van Adidas op haar cap en shirt
© Foto: ANP Foto EPA/Jason Szenes

De Japanse tennisster Naomi Osaka verruilt het ‘Impossible is nothing’ van Adidas voor het ‘Just Do It’ van Nike. De huidige nummer 1 van de wereld, tevens de eerste Japanse die de hoogste positie bekleedt, zal zich later deze maand tijdens het WTA-toernooi in Stuttgart voor het eerst officieel in een Nike-tenue hullen. De Amerikanen maakten geen financiële details bekend.

related partner content for mobile comes here

Voor veel volgers van het tennis komt de overstap als een verrassing. Adidas was namelijk naar verluidt met Osaka in onderhandeling over een verlenging van het sponsorcontract. De Duitsers waren klaarblijkelijk niet bereid om een recordbedrag in de Japanse met een Haïtiaans-Amerikaanse vader te investeren.

8,5 miljoen dollar

Mede door haar eerdere overwinning in de US Open wisten potentiële sponsoren dat ze diep in de buidel moesten tasten voor een sponsorcontract. The Times of Londen berekende eerder dat een toekomstige kledingdeal Osaka een slordige 8,5 miljoen dollar zou opleveren. Ook heeft Osaka overeenkomsten met onder meer Nissan en Shiseido.

 

Bron: ANP

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in