Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola stapt met Royal Bliss in het vibrerende domein van de cocktail

De ‘premium mixers’ (waaronder tonic en ginger ale) van Royal Bliss moet Coca-Cola relevantie geven in hippe cocktailbars.
Ben Lobos shaket voor Royal Bliss
Ben Lobos shaket voor Royal Bliss
© Coca-Cola Nederland
Ben Lobos shaket voor Royal Bliss
Ben Lobos shaket voor Royal Bliss
© Coca-Cola Nederland

Royal Bliss, een softdrinkmerk dat is ontwikkeld door Coca-Cola Company Spanje, wordt ook gelanceerd in Nederland. De vier frisdrankvarianten (twee tonics, een ginger ale en een bessenlimonade) zijn bedoeld als basis voor cocktails in het luxe segment, het geldende jargon daarvoor luidt: ‘premium mixers’.

related partner content for mobile comes here

De (hippe) horeca speelt een belangrijke rol in de marketing van cocktail-ingrediënten (zowel alcoholisch als non-alcoholisch), vandaar dat Coca-Cola ook in Nederland samenwerkt met cocktailbars en bartenders die er toe doen. Zo bedacht de beste Nederlandse bartender van 2018, Ben Lobos, voor Royal Bliss een recept met Royal Bliss Vibrant Yuzu Tonic Water (één van de twee tonics).

De 'Cordial Bliss' die Ben Lobos voor Royal Bliss creëerde
De 'Cordial Bliss' die Ben Lobos voor Royal Bliss creëerde Coca-Cola Nederland

Shinen

Margreet van Staalduijnen, die bij Coca-Cola Nederland de rol van senior brand manager flavour & adults vervult zegt over Royal Bliss: ‘We laten de alcohol shinen en zijn dus niet dominant.’

Het merk organiseert voor Royal Bliss-serverende horecazaken een cocktailcompetitie. De drie winnaars mogen mee op inspiratiereis naar Spanje of krijgen een gastbartender in de zaak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in