Overslaan en naar de inhoud gaan

Mini Cooper blundert met campagne

Een reclamecampagne voor het automerk Mini Cooper is in Duitsland op een blamage voor het bedrijf uitgelopen. Het hogedrukgebied dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Duitsland is het sinds een aantal jaar mogelijk de namen van hoge- en lagedrukgebieden te kopen, een poging van het weerbureau geld binnen te halen na bezuinigingen. Voor 299 euro (hoog) of 199 euro (laag) gebruikt de weerdienst de naam (Cooper) in al haar uitingen op tv en online. Het reclamebureau van de BMW-dochter dacht dat het een mooie manier zou zijn om de nieuwe Mini Cooper naamsbekendheid te geven. De nieuwe auto zou namelijk bestand zijn tegen elk weerstype.

related partner content for mobile comes here

Maar toen de temperatuur op plekken onder de -30 kwam en meerdere mensen doodvroren, was het bedrijf minder blij met de stunt. 'Dit spijt ons natuurlijk vreselijk', zegt een woordvoerder in de Duitse media. 'Het was niet de bedoeling. Je weet nooit van tevoren wat zo'n systeem gaat doen.'

De automaker heeft ook nog een optie uitstaan om een lagedrukgebied Mini te noemen, maar het is nog niet bekend of het bedrijf daarmee doorgaat.

Bron: NOS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in