Mini Cooper blundert met campagne
In Duitsland is het sinds een aantal jaar mogelijk de namen van hoge- en lagedrukgebieden te kopen, een poging van het weerbureau geld binnen te halen na bezuinigingen. Voor 299 euro (hoog) of 199 euro (laag) gebruikt de weerdienst de naam (Cooper) in al haar uitingen op tv en online. Het reclamebureau van de BMW-dochter dacht dat het een mooie manier zou zijn om de nieuwe Mini Cooper naamsbekendheid te geven. De nieuwe auto zou namelijk bestand zijn tegen elk weerstype.
Maar toen de temperatuur op plekken onder de -30 kwam en meerdere mensen doodvroren, was het bedrijf minder blij met de stunt. 'Dit spijt ons natuurlijk vreselijk', zegt een woordvoerder in de Duitse media. 'Het was niet de bedoeling. Je weet nooit van tevoren wat zo'n systeem gaat doen.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe automaker heeft ook nog een optie uitstaan om een lagedrukgebied Mini te noemen, maar het is nog niet bekend of het bedrijf daarmee doorgaat.
Bron: NOS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid