Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft kiest voor sociale verantwoordelijkheid

Microsoft wil haar imago veranderen en wel van binnenuit. CSR, corporate social responsibility, wordt onderdeel van de missie. Uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Onze missie is niet alleen goede technologie ontwikkelen, het gaat ook om wie we zijn als bedrijf en individuen, hoe we ons bedrijf intern managen, en hoe we denken over en werken met partners en klanten’, aldus het memo. Volgens PR-directeur Mark Murray kunnen alle lopende PR-activiteiten op de nieuwe missie aangepast worden. Of het nu gaat om de PR-partners, interne acties of de bureaus Edelman, Waggener Edstrom, of Sandler, erg groot zullen de veranderingen niet zijn.

related partner content for mobile comes here

Microsoft staat bekend als een hebzuchtig megaliet, maar volgens Mark Anderson, industrie-analist en voormalig consultant voor Microsoft, is dit een poging de computergigant te ‘rebranden’. ‘Na twee jaar als CEO ziet Ballmer wat de echte problemen zijn, zowel in- als extern, en doet hij een reële poging ze aan te pakken. Maar om Microsoft wereldwijd te rebranden, dat kost – als het al kan – vijf tot tien jaar.’ Anderson denkt ook – in tegenstelling tot PR-man Murray - dat de nieuwe missie grote gevolgen zal hebben voor de PR-inspanningen.

Bron: PR Week US

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in