Microsoft kiest voor sociale verantwoordelijkheid


‘Onze missie is niet alleen goede technologie ontwikkelen, het gaat ook om wie we zijn als bedrijf en individuen, hoe we ons bedrijf intern managen, en hoe we denken over en werken met partners en klanten’, aldus het memo. Volgens PR-directeur Mark Murray kunnen alle lopende PR-activiteiten op de nieuwe missie aangepast worden. Of het nu gaat om de PR-partners, interne acties of de bureaus Edelman, Waggener Edstrom, of Sandler, erg groot zullen de veranderingen niet zijn.
Microsoft staat bekend als een hebzuchtig megaliet, maar volgens Mark Anderson, industrie-analist en voormalig consultant voor Microsoft, is dit een poging de computergigant te ‘rebranden’. ‘Na twee jaar als CEO ziet Ballmer wat de echte problemen zijn, zowel in- als extern, en doet hij een reële poging ze aan te pakken. Maar om Microsoft wereldwijd te rebranden, dat kost – als het al kan – vijf tot tien jaar.’ Anderson denkt ook – in tegenstelling tot PR-man Murray - dat de nieuwe missie grote gevolgen zal hebben voor de PR-inspanningen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: PR Week US
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid