Overslaan en naar de inhoud gaan

Hollywood-acteurs steeds meer in Europese reclame

Italiaanse adverteerders proberen Hollywood-sterren voor hun reclame te strikken. Er circuleert bij een bureau in New York een lijst met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens James Grant van bureau Starworks durven Hollywood-acteurs niet meer op te treden in Amerikaanse commercials omdat ze bang zijn voor overexposure. Starworks is een intermediair tussen reclamebureaus en Hollywood agents. ‘In Europa kunnen sterren zonder problemen wat extra geld verdienen en adverteerders krijgen een extra boost’, zegt hij tegen Adage. Italië is een van de beste voorbeelden van deze trend. Woody Allen, Antonio Banderas, Marlon Brando, George Clooney, Sean Connery, Kevin Costner, Leonardo DeCaprio, Harrison Ford, Richard Gere, Gwyneth Paltrow, Sylvester Stallone en Sharon Stone speelden de afgelopen jaren allemaal in Italiaanse commercials. Ook Italiaanse bureaus geven aan dat sprake is van een trend. ‘Het geeft extra attentie. Er is een soort van strijd wie de grootste naam in zijn reclame heeft’, zegt een van de vertegenwoordigers.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in