Overslaan en naar de inhoud gaan

MeMo2 onderzoeksbureau van het jaar

Marktonderzoekbureau MeMo2 is uitgeroepen tot bureau van het jaar 2012. De brancheorganisatie MOA deelde in totaal zes MOAwards uit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marktonderzoekbureau MeMo2 is uitgeroepen tot bureau van het jaar 2012. De brancheorganisatie MOA deelde in totaal zes uit.

related partner content for mobile comes here

MeMo2 nam het op tegen de bureaus Brainjuicer en MWM2. MeMo2 meet de effectiviteit van crossmedia en heeft daarvoor een eigen systeem ontwikkeld. Volgens de jury is een van de krachten van MeMo2 dat het bureau hun analytische meetmethoden op een voor opdrachtgevers relevante wijze weet te vermarkten. Verder is het geen clubje uitvinders, maar een bureau dat zaken durft aan te kaarten en sterk de nadruk legt op de toepasbaarheid en acceptatie van hun filosofie. Van digitaal naar cross-mediaal, van online naar (multi-)screen, een gebied dat ook naar de toekomst veel potentie biedt. Vorig jaar was MeMo2 de winnaar van de MOA Innovatie Award met MeMoPixel, een van hun methoden om het bereik van online media te meten.

Hier het volledige prijzenoverzicht:
• Marktonderzoekbureau: MeMo2
• Bedrijfsonderzoeker: Jan Zwang, Vodafone
• Bureauonderzoeker: Martijn Lampert, Motivaction
• Innovatie Award: InSites Consulting
• Wetenschapsprijs: Het artikel 'Een menselijk geluid: het effect van reactieve en proactieve webcare op merkevaluaties' van L.M. Willemsen, G. van Noort en F. Bronner - Universiteit van Amsterdam (UvA)
• Make a Difference Award: rubriek next.checkt van nrc.next

Aanvulling uit het persbericht dat MOA zojuist heeft verstuurd:

Jan Zwang van Vodafone is de Bedrijfsonderzoeker van het jaar 2012. Die titel dankt hij vooral aan de heldere wijze waarop hij communiceert met de marktonderzoekbureaus, en de manier waarop hij onderzoeksresultaten binnen zijn bedrijf doorvertaalt. ‘Ik moet de lat wel hoog leggen,’ zei hij na de acceptatie van zijn prijs. ‘Wij opereren in een zeer concurrerende en complexe markt, en marktonderzoek helpt om de verschillen te zoeken.’

De titel van Bureauonderzoeker van het jaar 2012 ging naar Martijn Lampert, van Motivaction. Al ruim tien jaar voert Lampert daar het innovatieteam aan en verfijnt hij het Mentality-onderzoeksprogramma. Hij publiceert daarnaast boeken en artikelen, en geeft seminars. Zijn motto is dan ook: ‘Onderzoeker, kruip uit je schulp!’ Meest trots is hij echter op het feit dat Mentality gebruikt wordt in de opleiding van jonge marketeers en onderzoekers. ‘Dat is een hele eer.’

De Innovatie Award voor het meest innovatieve project ging naar InSites Consulting. De jury vond dat InSites ‘gamification’ zo inzet dat het de industrie fundamenteel anders naar onderzoek kan laten kijken. Tom De Ruyck, Head of Research Communities: ‘Gamification is booming, zowel binnen marketing als marktonderzoek. Wij verkrijgen er aanzienlijk meer, en ook rijkere inzichten mee.’

Fred Bronner, Guda van Noort en Lotte Willemsen wonnen de Wetenschapsprijs van het jaar met hun artikel ‘Een menselijk geluid: het effect van reactieve en proactieve webcare op merkevaluaties’. De jury prees vooral de wijze waarop dit wetenschappelijk verantwoorde en toegankelijke stuk tegelijkertijd heel praktijkgericht is. Fred Bronner: ‘Webcare is een zeer actueel thema. Bedrijven steken er veel geld in, zonder echt te weten wat werkt. Wij hebben al gemerkt dat onze studie daarom zeer welkom is.’

Nieuw dit jaar was de Make a Difference Award voor een persoon of organisatie die een verschil maakte in de wijze waarop marktonderzoek in het nieuws komt. Winnaar was de rubriek next.checkt van nrc.next, waarin lukrake beweringen en verkeerde interpretaties van feiten in de media scherp worden getoetst.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in