Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Media buying in Nederland in 2015 deels geautomatiseerd’

IPG Mediabrands wil binnen drie jaar 50 procent van alle media buying ‘automated’ maken. In 2015 is Nederland ook aan de beurt, zegt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Seiler was onlangs in Nederland om te vertellen over nieuwe businessmodellen voor zijn mediabureaunetwerk. Een van die modellen is pay for performance. Simpel gezegd wordt Mediabrands meer beloond als de klanten hun doelstelling bereiken. Daarmee is het commissiemodel op de schop gegaan.

Een tweede stap is automatiseren van media buying. Seiler wil binnen drie jaar 50 procent van alle media buying ‘automated&; maken. Dat begint in de Verenigde Staten waar een consortium is gevormd met bedrijven als AOL, Cablevision, Clear Channel Media en NBC en Mediabrands’ eigen Magna Global voor een geïntegreerd programmatic buying businessmodel. In 2015 volgt ook Nederland. ‘Automated ligt in het verlengde van pay for performance. Het buying-werk wordt nog gedaan op de manier waarop de New Yorkse beurs werkte: mensen op de beursvloer zwaaiend met papieren. We kunnen mediatransacties ook gewoon automatiseren. Sterker nog: dat had al jaren geleden kunnen gebeuren.’

Lees het hele interview in Adformatie week 50.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in