Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s wil af van icoon

‘Marketingicoon’ Ronald McDonald gaat mogelijk verdwijnen nu fastfoodketen McDonald’s het bedrijfsimago wil veranderen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de top van McDonald’s denkt men erover de geelrode clown niet meer als het gezicht van het concern te laten optreden, meldt Brand Republic. Ronald McDonald is al sinds 1963 het symbool van het bedrijf. Volgens bedrijfsliteratuur staat de clown (in de VS) op de tweede plaats achter Santa Claus in termen van herkenning, maar de McDonald’s marketeers vrezen dat de doelgroep toe is aan iets nieuws. Ronald McDonald is niet meer aansprekend genoeg voor de huidige generatie kinderen, zegt een marketeer in The Sunday Times. ‘Hij doet me denken aan Mickey Mouse, een icoon maar gedateerd.’

related partner content for mobile comes here

McDonalds Nederland ontkent dit bericht, aldus Michelle Mulder, communicatie coördinator McDonalds Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in