Local search verandert model Local advertsing


Wapenfeiten: 40% van de Search queries (zoekopdrachten) zijn lokale zoekopdrachten van mensen op zoek naar lokale winkels, bedrijven, producten of diensten. Dit in combinatie met het feit dat 92% van de lokale searches in latere instantie offline converteren en je hebt een pracht case!! (lees hier meer Search feitjes)
De grotere portals/ search engines begrijpen dit als geen ander en komen in hoog tempo met lokale versies:
Yahoo! Local
Google Local
MSN Local
Verizon SuperPages
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSResultaat volgens Comscore-Media Metrix: online local search verdubbelde tussen januari 2004 en februari 2005, de Yellow pages online groeinde met 46% in deze periode. Heb je geen website? Geen probleem! Met de pay per call mogelijkheden die in rap tempo worden ontwikkeld, kun je toch online adverteren.
Wat zijn de mogelijkheden en voordelen van local Search? Je kunt adverteren op lokale woorden (kapper Amsterdam) of lokaal je advertentie laten vertonen (kapper alleen vertonen aan zoekenden uit Amsterdam). Via de selfservice programma's van bijvoorbeeld Google en Overture kun je al vanaf 5 euro adverteren. Je krijgt precies te zien wat je gedurende een periode hebt bereikt qua hoeveelheid kliks. Als ik moest gaan adverteren dan zou online local Search een must zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid