Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart van de Britse PR-bureaus failliet eind 2001

Aan het eind van volgend jaar is een kwart van de Britse PR-bureaus failliet of gedwongen verkocht. Dit is de uitkomst van een onderzoek…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘In het onderzoek worden vier verschillende bedrijfsstrategieën onderscheiden, zegt David Pattison, manager van Plimsoll. ‘Winners: dit zijn bedrijven met weinig schuld en een flinke groei. De tweede categorie zijn de Chancers: die hebben een hoge schuld, maar ook een hoge groei. Derde komen de Sleepers: weinig schuld, maar ook weinig groei. En als laatste de Losers: veel schuld en een groei die onder het gemiddelde zit.’

related partner content for mobile comes here

Uit het Plimsollonderzoek kwamen 98 losers uit de bus. Daar bedroeg de schuld gemiddeld 14,6 procent van de omzet. Het gemiddelde van alle bureaus is 3,5 procent. Experts hebben het onderzoek van Plimsoll genuanceerd. ‘Dat soort bureaus zijn erg flexibel. Ze hebben alleen een positieve cashflow nodig en de mogelijkheid om winst te maken’, aldus een bureaudirecteur. ‘Maar schuld blijft schuld’, reageert Pattison hierop. Plimsoll hield soortgelijke onderzoeken in 460 bedrijfsectoren. (24-11-2000) (Bron: PR Week UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in