Overslaan en naar de inhoud gaan

KRO mag glossy Maria uitgeven

De KRO mag van het Commissariaat voor de Media de mindstyle glossy Maria uitgeven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het commissariaat oordeelt dat de uitgifte van het blad een toegestane nevenactiviteit is. 'Doordat er in het tijdschrift inhoudelijk wordt aangesloten bij de programmering en identiteit van de KRO is het aannemelijk dat de activiteit de betrokkenheid van de kijkers en luisteraars bij de programma’s van de KRO en bij de KRO zelf vergroot. Wel moet ook de KRO voldoen aan de eis dat Maria binnen drie jaar kostendekkend is.'

related partner content for mobile comes here

Volgens de mediawaakhond past het tijdschrift binnen twee van de drie pijlers van de KRO: opvoeden/educatie en spiritualiteit. Het tijdschrift is opgezet vanuit de katholieke traditie, aldus het commissariaat. Nummer drie van Maria ligt inmiddels in de winkel.

Vorige week oordeelde het commissariaat dat de Avro moet stoppen met het omroepblad TVFilm. Volgens het CvdM is de uitgave niet kostendekkend en is er sprake van een nadelige invloed op de uitvoering van de hoofdtaak van de omroep. De Avro en Programmabladen AKN gaan in hoger beroep tegen de uitspraak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in