Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantvriendelijkheid in Nederland scoort mager

Nederlanders beoordelen de klantvriendelijkheid van het Nederlandse bedrijfsleven met een zesje. Dit blijkt uit een onderzoek dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Supermarkten en reisorganisaties behalen de hoogste score. Branches waarbij weinig of geen sprake is van persoonlijk contact scoren het laagst. Vooral energiemaatschappijen en telecombedrijven krijgen een onvoldoende voor hun klantvriendelijkheid. Dat persoonlijk contact alleen niet zaligmakend is, blijkt uit de relatief hoge score voor thuiswinkels; met een 6.7 ligt dit iets boven het landelijk gemiddelde.

related partner content for mobile comes here

Ruim één op de drie Nederlanders geeft aan dat persoonlijk contact op de winkelvloer absoluut noodzakelijk is om klantvriendelijk gevonden te worden. Vooral ouderen en lager opgeleiden zijn deze mening toegedaan. Eén op de vijf Nederlanders denkt dat dit persoonlijk contact geen voorwaarde is, maar geven wel aan dat de meeste bedrijven andere vormen van contact nog niet goed geregeld hebben. 39 procent van alle Nederlanders denkt dat klantvriendelijkheid zonder persoonlijk contact zonder meer mogelijk is.

Mensen die denken dat klantvriendelijkheid alleen mogelijk is met persoonlijk contact, zijn het minst te spreken over de klantvriendelijkheid van het Nederlandse bedrijfsleven.

In lijn met eerdere onderzoeken
Volgens Cris Donze, expert klantmanagement bij MarketResponse, zijn de onderzoeksresultaten in lijn met de uitkomsten van eerdere onderzoeken naar klantvriendelijkheid. Het bureau roept consumenten op hun klantvriendelijkste ervaringen te delen op .
Het bedrijf met de meest klantvriendelijke ervaring dingt mee naar de ‘Rode Loper van 2009’. Deze prijs wordt 22 september aanstaande uitgereikt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in