‘Twitter nog nauwelijks gemonitord’


Het PR-bureau postte gedurende twee weken via Twitter meerdere vragen gericht aan en over verschillende bedrijven. Van de 25 bedrijven die genoteerd zijn aan de AEX, gaf alleen verzekeraar Aegon een inhoudelijke reactie op een tweet. Voor een handvol andere bedrijven waren de vragen reden om de vraagsteller te gaan volgen, maar niet om te reageren.
Een aantal van de benaderde bedrijven heeft wel een Twitter-profiel, maar gebruikt dit alleen om nieuws over bijvoorbeeld de aandelenkoers te communiceren. Van interactie met andere Twitteraars is geen sprake.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAan het nut van Twitter wordt vaak getwijfeld, maar Lewis PR gelooft in deze vorm van microbloggen. "Het aantal Twitter-profielen is hoopgevend, maar het gebrek aan interactie boort die hoop meteen de grond in," zegt Yvonne van Bokhoven, Vice President bij LEWIS PR. "Ons onderzoek laat zien dat grote bedrijven niet goed weten hoe ze social media zoals Twitter het beste kunnen inzetten. Twitter is meer dan een ‘spam tool’. Door actief de dialoog aan te gaan, kun je veel winnen op communicatiegebied. Klanten worden graag persoonlijk benaderd en reactie op een tweet kan wonderen doen voor de merkbeleving."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid