Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen krijgen trek van reclame

Meer dan eenderde van de kinderen tussen 10-12 jaar geeft aan zin te krijgen in eten of drinken door reclame. In veel gevallen gaat het om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit resultaten van de internetpoll, die de Hartstichting heeft uitgevoerd in het kader van Kids, Kilo's en Kijkcijfers. Kinderen met obesitas en inactieve kinderen lijken nog vatbaarder te zijn voor reclame voor frisdrank en snoepgoed.
De kinderen kregen ook vragen over wat reclame precies inhoudt. Uit deze resultaten blijkt dat ze een duidelijk beeld hebben van wat reclame is. Ze zien het als middel om mensen over te halen tot het doen van aankopen en begrijpen dat bedrijven hiermee geld willen verdienen. De kinderen geven aan dat reclame vaak de belofte niet waarmaakt. Ook blijkt dat de meeste kinderen vinden dat reclame programma's onderbreekt, te lang duurt en te vaak wordt herhaald.

related partner content for mobile comes here

De internetpoll is ingevuld door 2717 kinderen in de leeftijd van 10-12 jaar. De Nederlandse Hartstichting en De Stichting De Kinderconsument begonnen in maart met een grootschalig project over de effecten van voedingsmarketing op kinderen. Het is een reactie op de verontrustende ontwikkelingen op het gebied van overgewicht en obesitas bij kinderen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in