Overslaan en naar de inhoud gaan

Interne merkopbouw essentieel

Pas als álle doelgroepen, dus ook medewerkers, worden aangesproken kan een merkstrategie zijn volledige potentieel ontwikkelen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom kunnen merkstrategieën nooit succesvol zijn zonder interne communicatie? Simpelweg omdat je geen merk kunt bouwen op loze beloften. Alleen wanneer bedrijven erin slagen de kern van hun merk geloofwaardig over te dragen op medewerkers, kunnen productbeloften tegenover de markt worden waargemaakt. Stemt de externe communicatie niet overeen met de organisatie-identiteit, en wordt het merk intern dus niet geaccepteerd, dan kan de totale merkstrategie mislukken.
Welke factoren dragen nu bij aan succesvolle interne merkopbouw? Allereerst uiteraard een heldere, sterke merkidentiteit. Verder maken effectieve programma’s veelvuldig gebruik van succesverhalen uit de dagelijkse ondernemingspraktijk, die allemaal terug te voeren zijn tot een gemeenschappelijke noemer: de dimensies van de merkidentiteit. Ook moet de interne merkopbouw worden verspreid over veel verschillende instrumenten, om interactiviteit en continue dialoog met de medewerkers te bevorderen. Don’t preach, interact luidt het credo. Dialoog maakt immers continue reflectie over de merkidentiteit mogelijk.
Internal branding mag geen eendagsvlieg zijn. Merkenboeken of imagevideo’s verdwijnen vaak in een la. Alleen het structureel betrekken en informeren van medewerkers leidt tot succes. Om de acceptatie te vergroten, moet de informatie actueel en relevant zijn en aansluiten op de dagelijkse activiteiten en werkelijkheid van werknemers. Tot slot kunnen interne brandingprogramma’s effectief worden doorgevoerd met twee instrumenten: action learning en collaborative communication.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: absatzwirtschaft
<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in