Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoogvliet en Dirk passen advertentie aan op aandringen van de Consumentenbond

Supermarktketens Hoogvliet en Dirk stoppen met de advertenties waarin zij verwijzen naar de prijspeiling van de Consumentenbond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De supermarkten zijn na overleg met de Consumentenbond tot dat besluit gekomen, meldt Distrifood. Woordvoerder Joyce Donat van de Consumentenbond: ‘Ze hebben excuses gemaakt en toegezegd dat zij stoppen met de advertenties.’

related partner content for mobile comes here

Vorige week tikte de Consumentenbond beide supermarktketens op de vingers. De Consumentenbond:

&;Dirk adverteert online en in zijn folders met &;Consumentenbond bewijst: Dirk heeft de laagste kassabon van Nederland. Altijd!&;. En Hoogvliet verwijst in zijn winkels en folders naar de prijspeiling van de Consumentenbond en adverteert met de tekst &;Bewezen de goedkoopste supermarkt bij u in de buurt&;. Beide supermarkten geven foutieve informatie, omdat in de prijspeiling van de Consumentenbond van mei 2015 Nettorama gemiddeld de laagste prijs voor A-merken heeft en Lidl en Aldi de laagste prijs voor huismerken.&;

Volgens de bond mogen beide supermarkten best roepen dat ze de goedkoopste van Nederland zijn. Donat: &;Dirk was in het verleden ook vaak de goedkoopste, maar ze mogen dat niet roepen op basis van onze prijspeiling, want dan nemen ze een loopje met de waarheid.&;

Overstag
Hoogvliet is met tegenzin overstag. De supermarkt zegt tegen Distrifood: &;We hebben aangegeven het niet eens te zijn met de door de Consumentenbond genoemde redenen. We verschillen daarover principieel van mening.&; Maar Hoogvliet stopt toch met de advertentie, omdat het bedrijf ‘begrip heeft voor de door de Consumentenbond genoemde punten’.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in