Overslaan en naar de inhoud gaan

MKB-ondernemer twijfelt over besteding marketingbudget

Bijna driekwart van marketingeuro in midden- en kleinbedrijf gaat naar search.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van , een specialist op het gebied van online marketing voor het midden- en kleinbedrijf. De cijfers laten zien dat MKB’ers hun marketingbudget voor het overgrote deel spenderen aan search advertising (71%), gevolgd door zoekmachine optimalisatie (31%), social media (19%), print advertising (14%) en evenementen (10%).:

related partner content for mobile comes here

Of ze hiermee op het goede spoor zitten, is voor veel MKB&;erst de vraag. 57% weet niet of ze hun marketinggeld wel juist besteden en 20% vindt dat ze meer aan marketing moeten doen. 

 

De twijfels betreffen vooral de inzet van offline kanalen. In  de online-marketing strategie heeft het merendeel (55%) van de respondenten juist veel vertrouwen in de online-marketing strategie.

Dat MKB&;ers inzetten op online is terecht, aldus ReachLocal, omdat steeds meer aanvragen online binnenkomen. De snelheid waarmee bedrijven reageren op digitale aanvragen blijft echter achter. &;De beller is nog altijd sneller.&;

Van de aanvragen via email en social media wordt gemiddeld 25% binnen een uur beantwoord, van de aanvragen via de website 20%. Dit terwijl een telefoontje in 70% van de gevallen binnen een uur beantwoord.  Opvallend is verder dat 77% van de respondenten meent dat de meeste aanvragen worden opgepakt, maar dat 13% geen idee heeft of dit het geval is.

Uit onderzoek van Harvard blijkt dat 50% van de consumenten het liefst zaken doet met degene die het eerst antwoordt. Bedrijven zouden er dus goed aan doen om sneller aanvragen te beantwoorden die via de mail, website of social media binnenkomen. 

Het onderzoek is ook uitgevoerd in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. In vergelijking met buitenlandse collega&;s hebben de Nederlandse MKB’ers het meeste vertrouwen in hun online marketing strategie (55%). Voor het Verenigd Koninkrijk is dat 41%. Onze oosterburen zijn het minst zeker van hun zaak; daar heeft slechts 38% van de MKB’ers vertrouwen in hun online marketing strategie. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in