Overslaan en naar de inhoud gaan

Het weerbericht, maar dan anders

Zit je te wachten op Helga van Leur krijg je een arme sloeber in beeld die net even anders het weerbericht de huiskamer in brengt. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Days of Hope’ heet de campagne en is een idee van Saatchi & Saatchi Berlijn. De uitvoering is even simpel als briljant. Saatchi plaatst een dakloze voor de camera waar normaliter de bekende weerman of vrouw staat. Met een aangepast weerbericht want een sneeuwbui is heftig als je geen huiskamer hebt.

related partner content for mobile comes here

Het weerbericht zoals die nu op YouTube staat ziet er wat saai uit. Het gaat dan ook om het verrassingseffect van de live-uitzending.

John Pallant, Saatchi & Saatchi Regional Creative Director EMEA: “This is a very simple, but surprising idea, which we are expecting to get a lot of attention, stimulate conversations around this important issue, and most important of all, increase donations”.

Het weerbericht is inmiddels uitgezonden in Roemenië en Rusland. Binnenkort volgen Duitsland, Zwitserland en Polen. Of Nederland aan de beurt komt is niet bekend.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in