Overslaan en naar de inhoud gaan

Het digitale Europa van Neelie Kroes

Een betere eurocommissaris voor de Digitale Agenda had de digitale wereld zich niet kunnen wensen. De liberale Neelie Kroes omarmt the…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Neelie Kroes glimlacht op de vraag of ze na tien jaar Europese Commissie moegestreden is. De successen die ze boekte, eerst met mededinging in haar portefeuille - de enorme boetes die ze oplegde wegens koppelverkoop en prijsafspraken - en sinds 2010 als eurocommissaris voor de Digitale Agenda, zijn prestaties van formaat, maar die stuk voor stuk afgedwongen moesten worden in een niet aflatende strijd tegen protectionisme. Nooit eens een bedrijf of organisatie die haar visie en missie omarmde: het moet anders. Kroes knikt: ‘Het is inderdaad met bloed, zweet en tranen dat je stappen voorwaarts zet’, waarna ze in één adem vervolgt: ‘Maar ik realiseer me goed dat je met 28 landen aan tafel zit met heel diverse culturen, dus het is een godswonder dat we met 28 landen dat verbond hebben gesloten en dat we zijn waar we nu zijn. Dat houd ik mezelf voor op momenten dat ik denk: mijn hemel, begrijp je me nog niet?! Als we nou die grote stap maken… het is zo belangrijk voor de jongere generatie, voor het creëren van nieuwe banen, maar het neemt allemaal wat meer tijd in beslag in deze constellatie en uiteindelijk komen we er wel.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in