Overslaan en naar de inhoud gaan

Herman Wijffels: ‘Maaaarketing is de promotor van de wegwerpmaatschappij’

Hij is de architect van dit kabinet. Voormalige baas van de Rabobank en de SER.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij is de architect van dit kabinet. Voormalige baas van de Rabobank en de .

related partner content for mobile comes here

. En wat vindt hij van marketing? Of ‘maaaaaarketing’ zoals hij het zelf noemt?

Fasten your seatbelts en lees:

‘Marketing is de motor van de wegwerpeconomie, van de verspillende economie. Kan dat nog wel? Ik dat vak leren we om al die mensen op een subtiele manier te verleiden, te belazeren. Dat is toch wat dit vak doet..

‘Misschien trap ik iemand op zijn ziel…..maar die heeft het dan ook verdiend’.

Nou, daar kunnen we het mee doen.

Wijffels zei dit eind juli tijdens een boekpresentatie () van de Universiteit van Tilburg.

Zijn de jaren ’70 weer terug? Kun je zo ongenuanceerd van leer trekken? Marketing zorgt toch ook dat mensen krijgen wat ze wensen? Moet het vak niet iets aan zijn PR gaan doen?

Ik denk het wel. Als de bovenlaag van de economie zo over een bedrijfsfunctie spreekt en de zaal genoeglijk meegniffelt, dan is het einde nabij. Werk aan de winkel!

Het filmpje met Wijffels staat op FD tv: (maar dan moet je ook even door Balkenende heen en een reclamefilm van de Rabo!!).

Met dank aan Hans Molenaar, die me wees op het filmpje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in