Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema trapt nieuwe merkstrategie af met commercial 'Hema maakt gewoon bijzonder'

Vandaag geeft Hema een persconferentie waarin het de nieuwe merkstrategie presenteert. 'De' nieuwe commercial stond gisteren al op Youtube
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hema&;s Ronald van Zetten vertelde maandagochtend over de nieuwe weg die het inslaat met het merk. Een grootschalige verbouwing van meer dan 500 winkels maakt daar deel van uit. De pay-off in de eerste merkuiting luidt &;Hema maakt gewoon bijzonder&;. (Vergelijk het mission statement van Albert Heijn: &;Het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar&;) Die pay-off vervangt &;Echt Hema .

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Van Zetten vertelde in de persconferentie dat Hema in drie maanden tijd 520 winkels heeft verbouwd. Volgens hem was dat nodig omdat &;het aanbod in winkels tegenwoordig sneller wisselt&;. Behalve de nieuwe pay-off &;Hema maakt gewoon bijzonder&; en de nieuwe winkelpresentatie, wordt de nieuwe levensfase van ingeslagen met meer aandacht voor gemaksvoeding en 620 nieuwe cadeautjesartikelen, zogeheten &;Blijmakers&;.

Van Zetten tijdens de persconferentie: &;Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen.&; De topman verwacht vanaf 2015 de eerste positieve effecten te zien van de reorganisatie.

Hema leed in 2013 een nettoverlies van 16,4 miljoen euro. Dat was de aanleiding voor een reorganisatie en een vernieuwing van de winkels. Van Zetten wijt het verlies overigens niet aan concurrenten als Action en Primark, maar aan de economische crisis en de concurrentie via internet.

Tafeltjes
De Hema-winkels verruilen de presentatie in schappen nu voor een belangrijk gedeelte voor een presentatie op tafels. Daarmee richt de winkel zich meer op impulsaankopen (zoals de genoemde cadeautjes van enkele euro&;s). De nieuwe inrichting moet ervoor zorgen dat winkelen bij Hema meer dan nu het geval is een &;belevenis&; wordt. Ondanks Van Zettens opmerking over Action en Primark, worden de prijzen de komende jaren wel naar beneden aangepast.

De foodafdeling van Hema gaat zich meer richten op eenpersoonsmaaltijden en -verpakkingen. Bovendien komt de nadruk meer op gezond en verantwoord te liggen. De biologische Hema-worst is een kwestie van tijd.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in