Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearn wil Cordiant niet verkopen

David Hearn, topman van Cordiant Communications, heeft plannen bekend gemaakt om wat hij noemt de ‘verrotting’ van de communicatiegroep…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cordiant is in korte tijd weer een aantal klanten kwijtgeraakt, zoals afgelopen week nog Allied Domecq in Groot-Brittannië. Ook klanten Royal Mail en Woolworths vertrokken onlangs. Cordiant bevindt zich sinds vorig jaar wereldwijd in een neerwaartse spiraal, ook door het vertrek van topklant Hyundai.

related partner content for mobile comes here

In een interview met New York Times, ontvouwt Hearn vandaag plannen om de neergang (‘de verrotting’) tegen te gaan. Eerst wil hij ‒ zoals al eerder bekend ‒ een aantal bureaus verkopen in Duitsland, Engeland en Australië. Cordiant moet zich gaan richten op de core advertising, dm en health bureaus. Verkopen wil hij niet, hoewel de aandeelhouders het voor het zeggen hebben. ‘Als zij dat wel willen, doen we het. Maar het is nu niet opportuun. Als wij de groep kunnen afslanken door een aantal bureaus te verkopen, kunnen we het redden (BrandRepublic).’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in