Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkbeleving boomt in Duitsland

In Duitsland schieten de themaparken en -werelden van bekende merken als paddestoelen uit de grond. We hebben het dan over…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit alles kost een lieve euro, maar het moet en zal allemaal bijdragen aan een unieke merkervaring. Klassiek in dit verband is natuurlijk Legoland, waar nog steeds tien procent van de jaaromzet van dit bedrijf vandaan komt.
Probleem van dit soort peperdure merkbelevingswerelden is dat de effecten daarvan moeilijk meetbaar zijn. Natuurlijk geeft de kassa de bezoekersaantallen aan, maar dan heb je het ook wel gehad. Het voordeel zit ‘m meer in het tonen van merkkracht naar de buitenwereld. Je laat als fabrikant bijvoorbeeld de tussenhandel zien dat je een grote, interessante partij bent.
Soms gaan dit soort projecten gruwelijk mis. Opel opende in 1999 het funpark ‘’Opel Live’’ (met onder meer testritsimulaties, een museum vol oldtimers en een 3D-crashtest-bioscoop), waarin het maar liefst 120 miljoen mark investeerde. Slechts 20 procent van het geschatte aantal bezoekers kwam hierop af. Volkswagen doet dit met zijn VW-Autostadt stukken beter. Kopers die hier hun nieuwe wagen afhalen, worden verwend en geëntertaind.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1> Bron: Werben & Verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in