Overslaan en naar de inhoud gaan

Gepensioneerde filmcrew maakt commercial voor Rabobank

Bureau Ogilvy bracht bekende filmmakers uit de vorige eeuw bij elkaar
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ogilvy Amsterdam schakelde de oudste filmcrew van Nederland in om een tv-commercial voor Rabobank te maken. De filmmakers hadden een gemiddelde leeftijd van 72 jaar.

related partner content for mobile comes here

De campagne ‘Zo lang mogelijk meedoen’ van Rabobank is gericht op ouderen. De bank vindt het belangrijk dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig blijven bankieren en biedt daar allerlei speciale diensten voor.

Peter van Rij, CCO bij Ogilvy: ‘Toen we met dit project voor ouderen aan de slag gingen, kwam het idee naar boven om het ook helemaal door een gepensioneerde filmcrew te laten maken. De campagne, die gaat over ‘zo lang mogelijk meedoen’, krijgt met deze aanpak nog meer betekenis.’

De productie is gemaakt door filmmakers van klassiekers als Soldaat van Oranje (1977), Het Meisje met het Rode Haar (1981), Ciske de Rat (1984) en Amsterdamned (1988). Sommige crewleden stonden voor het eerst in tien jaar weer op een set. ‘Maar het voelde nog net als gister’, zegt regisseur Hank Onrust (76) in de korte documentaire over het project. 

Bekijk de commercial:

 

Credits

 

Regisseur: Hank Onrust (Dagboek van Anne Frank 1985)

DOP: Jules van den Steenhoven (De kleine blonde dood 1993)

Geluid: Rene van den Berg (Soldaat van Oranje 1977)

Hoofd belichter : Roel Ypma (Eline Vere 1991)

Licht assistent: Appie Vermeeren (Amsterdamned 1988)

Visagie: Ulli Ulrich (Ciske de Rat 1984)

Editor: Ot Louw (Oeroeg 1993)

Audio nabewerking: Wim Vonk (Meisje met het rode haar 1981)

Productiemaatschappij: HolyFools

Making of: Supersolid (Productie Maatschappij)

Ogilvy: Peter van Rij, Martijn van Marle (Creatieve Directie); Jesse Ridder, Jurriaan van Bokhoven (Creatief Team); Annelouk Kriele, Huib Koch (Account), Vanessa Janssen (RTV)

Rabobank: Niels van de Velde, Bjelke Debruijn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in