Overslaan en naar de inhoud gaan

#Commuteless staat op tegen huidige werkcultuur

#Commuteless is een reactie op diverse onderzoeken die aantonen dat pendelen tussen woon- en werkplaats slecht is voor onze gezondheid en…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Provocerend

related partner content for mobile comes here

Content zal worden verspreid via social media en provocerende digitale billboards op belangrijke reislocaties, zoals Amsterdam CS. De advertenties laten zien wat de reizigers allemaal zouden kunnen doen als ze niet aan het reizen zijn, zoals genieten van de liefde en het leven. Op de website kunnen forenzen uitrekenen hoeveel tijd zij verspillen aan het reizen. Het initiatief moedigt forenzen aan één dag in de week buiten kantoor te werken.

Ongezond

‘De meeste mensen moeten vijf dagen in de week heen en weer reizen tussen hun woon- en werkplaats. Maar is dit echt nodig? Het lijkt raar’, zegt medeoprichter en woordvoerder Tali Bielski.  ‘Met name voor de jongere generatie werkenden, die toch vaak een frisse en gezonde kijk hebben op de balans tussen werk- en privéleven.’ Volgens Bielski heeft onderzoek aangetoond dat mensen die meer dan 45 minuten per dag moeten reizen, 40% meer kans hebben op een echtscheiding en dat mensen die dagelijks meer dan 50 kilometer moeten reizen, meer kans hebben op obesitas.

Achtergrond

is een non-profitinitiatief, bedacht door Tali Bielski, Rachel Tienkamp-Beishuizen en George Gurkovsky als resultaat van de Urban Mobility challenge op de THNK School Of Creative Leadership. De strategie van de beweging is ontwikkeld door The Brave New Now. De Australische fotograaf en blogger Nirrimi Firebrace doneerde fotografie voor de campagne, Ngage Media de digitale mediaruimte. OddOne ontwikkelde de animaties en motion graphics. De website is ontwikkeld door Owen Van Dijk en de Digital Channels-adviseur was Tamara Van Den Ban.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in