Gamma wint Gouden Meetlat Opzij


De onderscheiden advertentie, geplaatst in Opzij van mei 2008, toont een geheel roze gedecoreerd oval office en kreeg niet alleen de meeste stemmen van de vakjury, maar ook van de Opzij-lezers, die via de website konden stemmen.
Doom & Dickson krijgt van de vakjury de tweede prijs voor een advertentie van Amstel in het novembernummer van 2007. Een man laat zich, onderuitgezakt op de bank, traditioneel bedienen door zijn hooggehakte vrouw. Tekstregel: ‘Dit is toch niet meer van deze tijd’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFHV BBDO bezet de derde plaats met een uiting van Mercedes Benz in het recente zomernummer van Opzij; hierin voert een dummy, waarmee de veiligheid van een auto wordt getest, een borstonderzoek op zichzelf uit. Ook de lezers eerden deze advertentie met een derde plaats. De derde plaats wordt gedeeld met een pagina van de Koninklijke Landmacht (Publicis) in oktober 2007, die een trainende ballerina toont en de tekst: ‘We zoeken meiden met doorzettingsvermogen.’
Opzij onderscheidt sinds 2000 jaarlijks een adverteerder voor de meest emancipatoire reclame-uiting in haar blad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid