Overslaan en naar de inhoud gaan

Gamma wint Gouden Meetlat Opzij

Ubachs Wisbrun/JWT heeft gisteravond uit handen van Opzij-hoofdredacteur Margriet van der Linden de Gouden Meetlat 2007/2008 overhandigd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderscheiden advertentie, geplaatst in Opzij van mei 2008, toont een geheel roze gedecoreerd oval office en kreeg niet alleen de meeste stemmen van de vakjury, maar ook van de Opzij-lezers, die via de konden stemmen.

related partner content for mobile comes here

Doom & Dickson krijgt van de vakjury de tweede prijs voor een advertentie van Amstel in het novembernummer van 2007. Een man laat zich, onderuitgezakt op de bank, traditioneel bedienen door zijn hooggehakte vrouw. Tekstregel: ‘Dit is toch niet meer van deze tijd’.

FHV BBDO bezet de derde plaats met een uiting van Mercedes Benz in het recente zomernummer van Opzij; hierin voert een dummy, waarmee de veiligheid van een auto wordt getest, een borstonderzoek op zichzelf uit. Ook de lezers eerden deze advertentie met een derde plaats. De derde plaats wordt gedeeld met een pagina van de Koninklijke Landmacht (Publicis) in oktober 2007, die een trainende ballerina toont en de tekst: ‘We zoeken meiden met doorzettingsvermogen.’

Opzij onderscheidt sinds 2000 jaarlijks een adverteerder voor de meest emancipatoire reclame-uiting in haar blad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in