Overslaan en naar de inhoud gaan

Friesland Foods en Campina praten over fusie

Friesland Foods en Campina starten een onderzoek of en op welke wijze een fusie van beide coöperaties en zuivelondernemingen kan bijdragen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmiddag is er een persconferentie waarop ze meer vertellen.

related partner content for mobile comes here

Friesland Foods en Campina verwachten door een fusie hun internationale positie aanzienlijk te kunnen verstevigen en met consumentenproducten verder te groeien in Europa, Azië en Afrika en met ingrediënten wereldwijd.

Als de fusie wordt gerealiseerd, ontstaat een in de wereld toonaangevende zuivelonderneming, zo hopen de potentiële partners.

'De spreiding over productgroepen, geografische markten, de sterke merken en de internationale schaalgrootte in onderzoek, productie, marketing en verkoop zullen Friesland Campina tot een slagvaardiger onderneming maken'.

Gezamenlijk realiseren Friesland Foods en Campina een omzet van rond de 8,3 miljard euro.

Ze tellen samen circa 22.000 medewerkers en circa 17.000 aangesloten ledenmelkveebedrijven in Nederland, Duitsland en België, die in totaal 8,7 miljard kilo melk leveren (cijfers op basis 2006).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in