Overslaan en naar de inhoud gaan

Foodwatch: waakhond voor voedingsindustrie

De onafhankelijke non-profit consumentenorganisatie Foodwatch komt na Duitsland nu ook naar Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vraagt aandacht voor de werkwijze en informatievoorziening in de levensmiddelenindustrie en vindt dat de consument het recht heeft te weten wat er in zijn eten zit. De stichting zegt dat het vaak onduidelijk is wat de precieze samenstelling is van een product. 'Ook moeten wetgevers consumenten beschermen tegen schadelijke stoffen in producten. Mensen moeten zelf kunnen kiezen wat zij willen eten, deze keuze is niet aan de industrie', meldt Bart van Opzeeland, directeur van foodwatch Nederland.

related partner content for mobile comes here

'Wij nemen geen blad voor de mond. Daarom is foodwatch in staat producenten transparant te laten communiceren over hun producten en maatregelen af te dwingen bij de overheid', stelt Van Opzeeland. Foodwatch is in 2002 opgericht in Duitsland en is daar naar eigen zeggen zeer succesvol. Voorbeeld is een campagne over de aanwezigheid van het kankerverwekkende acrylamide in chips. 'Sinds foodwatch dit publiekelijk aan de kaak heeft gesteld, zijn de concentraties acrylamide in Duitse chips drastisch verminderd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in