Overslaan en naar de inhoud gaan

Ergernis consument over meer betalen voor minder, ‘vooral siroop van Karvan Cévitam’

De Consumentenbond kreeg er 900 meldingen over en roept fabrikanten en supermarkten tot transparantie.
#WTF
#WTF
© Shutterstock
#WTF
#WTF
© Shutterstock

Consumenten ergeren zich eraan dat ze voor sommige producten meer betalen terwijl ze er minder van krijgen. Dat concludeert althans de Consumentenbond dat hierover 900 meldingen kreeg. De bond roept fabrikanten en supermarkten op transparant te zijn over wat het ‘verkapte prijsverhogingen’ noemt. De meeste meldingen kreeg de bond over de siroop van Karvan Cévitam. Daarnaast werd ook geklaagd over Gouda's Glorie en koffiepads van de Hema.

related partner content for mobile comes here

Oneerlijk

Het laat volgens de Consumentenbond zien dat kopers deze gang van zaken oneerlijk vinden. Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar: ‘Als er extra inhoud in een verpakking zit, zetten fabrikanten dit wel groot op de verpakking. Dus ook bij een verminderde inhoud zouden fabrikanten iets op de verpakking moeten zetten.’ De bond wil dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) deze werkwijze gaat toetsen.

Het CBL, brancheorganisatie van supermarkten, stelt dat het veranderen van de inhoud of samenstelling van een product niets nieuws is. ‘Het gebeurt momenteel niet meer of minder.’

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in