Overslaan en naar de inhoud gaan

Leaseplan verdwijnt nog dit jaar als merk in Nederland

De Franse eigenaar ALD Automotive is op zoek naar een nieuwe naam die beter past bij de ambities op het gebied van duurzaamheid.
Tim  Albertsen
© Foto: ALD Automotive
Tim  Albertsen
© Foto: ALD Automotive

De naam Leaseplan verdwijnt nog dit jaar uit Nederland, waarschijnlijk ergens in het derde kwartaal. Dit zeft ceo Tim Albertsen van ALD Automotive in een interview met Business Insider. ALD nam ’s lands grootste leasebedrijf vorig jaar over en werd goedgekeurd door de aandeelhouders en Brussel.

related partner content for mobile comes here

Albertsen ziet steeds meer vraag naar duurzame oplossingen vanuit zowel de zakelijke als de consumentenmarkt. ‘En daarom zullen we ons in de komende jaren steeds meer op deze markt gaan bewegen. Dat doen we met nieuwe producten en innovaties.’ Voor consumenten komen nieuwe abonnementsvormen, ook omdat er behoefte is aan flexibiliteit. 

Bij de nieuwe ambities hoort volgende de topman ook een nieuwe naam. ‘Ja, het is een enorme stap om de merknamen ALD en Leaseplan achter ons te laten. Het zijn namen die bekend zijn, waarde hebben en vertrouwen oproepen. Maar toch vinden we dat een nieuwe naam beter bij onze toekomstvisie past’, zegt hij tegen Business Insider. Details over de naam en de exacte planning wil hij niet kwijt.

Lees hier het hele artikel op Business Insider: Het merk LeasePlan verdwijnt komend najaar uit Nederland: de nieuwe Franse eigenaar wil zich breder profileren met mobiliteit en duurzaamheid

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans de Koning

Och, och... we gaan weer eens een enorm merkkapitaal vernietigen. Veel b-to-b bedrijven begrijpen nog steeds niet wat brand equity is: keiharde pegels op de balans. Iets wat door jaren investeren opgebouwd is. En dat breken ze zo even af.
Een nieuw merk dat hun duurzame ambities weerspiegelt? Kan dat niet met de huidige merknamen? Ze begrijpen duidelijk niet dat duurzaamheid een commodity is en blijft. Een hygiënefactor waarmee je een merk niet duurzaam kunt onderscheiden. Jammer dit!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in