Overslaan en naar de inhoud gaan

E-mail groeide harder dan Social in 2010?

Het is altijd leuk/nuttig inzicht te hebben in cijfers over Internet gebruik. Royal Pingdom heeft begin dit jaar allerlei Internet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is altijd leuk/nuttig inzicht te hebben in cijfers over Internet gebruik. Royal Pingdom heeft begin dit jaar allerlei Internet statistieken gepubliceerd. Denk aan: Aantal Internetgebruikers, Social media groei, E-mail marketing cijfers, maar ook aantal mailservers, marktaandeel van webbrowsers, aantal bekeken en geuploade video’s etc.

related partner content for mobile comes here

Ik heb, de discussie volgend, de cijfers over e-mail en social er even uitgelicht. Het verbaasde mij enorm te zien dat e-mail harder is gegroeid dan social! In absolute zin, niet procentueel.

Nou kennen we allemaal het credo: ‘there are lies, damned lies and statistics'. Ik wil aan deze cijfers dan ook geen zwaarwegende conclusies aan verbinden. Het onderzoek ziet redelijk betrouwbaar uit. Zowel e-mail als social zijn beiden hele relevante kanalen om de dialoog met je klant te verbeteren. Ik begrijp bedrijven ook niet die rücksichtslos voor het ene of het andere kanaal kiezen. Deze statistieken voegen in ieder geval iets van nuancering toe aan de discussies die hierover bij bedrijven plaatsvinden.

Een selectie van de statistieken over E-mail en Social Media in 2010:

Email:
• 107 trillion – The number of emails sent on the Internet in 2010.
• 1.88 billion – The number of email users worldwide.
• 480 million – New email users since the year before.
• 89.1% – The share of emails that were spam.
• 2.9 billion – The number of email accounts worldwide.
• 25% – Share of email accounts that are corporate.

Social media:
• 152 million – The number of blogs on the Internet (as tracked by BlogPulse).
• 25 billion – Number of sent tweets on Twitter in 2010
• 100 million – New accounts added on Twitter in 2010
• 175 million – People on Twitter as of September 2010
• 600 million – People on Facebook at the end of 2010.
• 250 million – New people on Facebook in 2010.

De .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in