E-mail groeide harder dan Social in 2010?
Het is altijd leuk/nuttig inzicht te hebben in cijfers over Internet gebruik. Royal Pingdom heeft begin dit jaar allerlei Internet statistieken gepubliceerd. Denk aan: Aantal Internetgebruikers, Social media groei, E-mail marketing cijfers, maar ook aantal mailservers, marktaandeel van webbrowsers, aantal bekeken en geuploade video’s etc. Hier is de link naar het hele artikel.
Ik heb, de discussie volgend, de cijfers over e-mail en social er even uitgelicht. Het verbaasde mij enorm te zien dat e-mail harder is gegroeid dan social! In absolute zin, niet procentueel.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaNou kennen we allemaal het credo: ‘there are lies, damned lies and statistics'. Ik wil aan deze cijfers dan ook geen zwaarwegende conclusies aan verbinden. Het onderzoek ziet redelijk betrouwbaar uit. Zowel e-mail als social zijn beiden hele relevante kanalen om de dialoog met je klant te verbeteren. Ik begrijp bedrijven ook niet die rücksichtslos voor het ene of het andere kanaal kiezen. Deze statistieken voegen in ieder geval iets van nuancering toe aan de discussies die hierover bij bedrijven plaatsvinden.
Een selectie van de statistieken over E-mail en Social Media in 2010:
Email:
• 107 trillion – The number of emails sent on the Internet in 2010.
• 1.88 billion – The number of email users worldwide.
• 480 million – New email users since the year before.
• 89.1% – The share of emails that were spam.
• 2.9 billion – The number of email accounts worldwide.
• 25% – Share of email accounts that are corporate.
Social media:
• 152 million – The number of blogs on the Internet (as tracked by BlogPulse).
• 25 billion – Number of sent tweets on Twitter in 2010
• 100 million – New accounts added on Twitter in 2010
• 175 million – People on Twitter as of September 2010
• 600 million – People on Facebook at the end of 2010.
• 250 million – New people on Facebook in 2010.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid