Overslaan en naar de inhoud gaan

DubbelDrank wordt nu ook Appelsientje DubbelDrank

DubbelDrank van Riedel Drinks wordt onder de merknaam Appelsientje DubbelDrank op de markt gebracht. De verandering van merknaam past in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds het najaar van 2003 worden vruchtensappen als Goudappeltje en Fruitdruifje verkocht onder het merk Appelsientje. Nu volgt dus het DubbelDrank assortiment. Door meer producten onder dezelfde merknaam te verkopen hoopt Riedel het familieverband tussen verschillende sappen te versterken in de verwachting dat consumenten eerder geneigd zijn ook de minder bekende sapvarianten te proberen. De keuze voor Appelsientje als het overkoepelend vruchtensapmerk is gebaseerd op de bijzonder hoge merkbekendheid van Appelsientje.

related partner content for mobile comes here

Riedel meldt dat onderzoek heeft aangetoond dat consumenten het heel logisch vinden dat onder het merk Appelsientje een reeks van sappen wordt aangeboden. De A op de verpakking zorgt voor een betere herkenbaarheid van het totale assortiment in het winkelschap.

In eerste instantie kwam er veel kritiek op de merkverandering van Riedel (zie het Tijdschrift voor Marketing nr 12, december 2003). Merkdeskundigen als Roland van Kralingen en Giep Franzen plaatsten kanttekeningen bij de veranderingen. Ook onderzoek van Metrixlab voor de rubriek Top of Flop van toonde aan dat een op de drie consumenten moeite had om de smaken onder het merk Appelsientje te herkennen. Riedel laat nu weten dat de smaakaanduiding van de verschillende varianten aan de voor- en bovenzijde van de verpakking verder verbeterd en aangepast is. Volgens de fabrikant blijkt uit de verkopen dat consumenten nu sneller andere varianten van Appelsientje proberen. Hierdoor ontstaat een grotere variatie in het gebruik.

Riedel Drinks is onderdeel van Friesland Coberco Dairy Foods en in Nederland marktleider op het gebied van vruchtensappen, vruchtendranken, vruchtenlimonades, zuivel- en sportdranken.

Merken die Riedel Drinks voert zijn onder meer: Appelsientje, DubbelFrisss, CoolBest, Taksi, Chocomel, Fristi en Extran. In het vruchtensappenassortiment heeft Riedel Drinks een marktaandeel van 45 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in