DubbelDrank wordt nu ook Appelsientje DubbelDrank


Sinds het najaar van 2003 worden vruchtensappen als Goudappeltje en Fruitdruifje verkocht onder het merk Appelsientje. Nu volgt dus het DubbelDrank assortiment. Door meer producten onder dezelfde merknaam te verkopen hoopt Riedel het familieverband tussen verschillende sappen te versterken in de verwachting dat consumenten eerder geneigd zijn ook de minder bekende sapvarianten te proberen. De keuze voor Appelsientje als het overkoepelend vruchtensapmerk is gebaseerd op de bijzonder hoge merkbekendheid van Appelsientje.
Riedel meldt dat onderzoek heeft aangetoond dat consumenten het heel logisch vinden dat onder het merk Appelsientje een reeks van sappen wordt aangeboden. De A op de verpakking zorgt voor een betere herkenbaarheid van het totale assortiment in het winkelschap.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn eerste instantie kwam er veel kritiek op de merkverandering van Riedel (zie het Tijdschrift voor Marketing nr 12, december 2003). Merkdeskundigen als Roland van Kralingen en Giep Franzen plaatsten kanttekeningen bij de veranderingen. Ook onderzoek van Metrixlab voor de rubriek Top of Flop van www.marketing-online.nl toonde aan dat een op de drie consumenten moeite had om de smaken onder het merk Appelsientje te herkennen. Riedel laat nu weten dat de smaakaanduiding van de verschillende varianten aan de voor- en bovenzijde van de verpakking verder verbeterd en aangepast is. Volgens de fabrikant blijkt uit de verkopen dat consumenten nu sneller andere varianten van Appelsientje proberen. Hierdoor ontstaat een grotere variatie in het gebruik.
Riedel Drinks is onderdeel van Friesland Coberco Dairy Foods en in Nederland marktleider op het gebied van vruchtensappen, vruchtendranken, vruchtenlimonades, zuivel- en sportdranken.
Merken die Riedel Drinks voert zijn onder meer: Appelsientje, DubbelFrisss, CoolBest, Taksi, Chocomel, Fristi en Extran. In het vruchtensappenassortiment heeft Riedel Drinks een marktaandeel van 45 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid